L'ISTÒRIA NOSTA

«Ua aventura umana de las bèras…”»
Víver e tribalhar au País Basco ! Un movement hòrt de las annadas 70… Mei qu'un vòt, ua realitat entà Jean Etxeleku, pair de l'actuau gavidaire de la Maison Agour, qui pausa, en 1981, dab cinc autes associats, la purmèra pèira de la hromatgèra Agour.

«Un projècte entaus Bascos, dab los Bascos »… Que l'agrada l'idea a un trentenat d'aulhèrs peu torn de Heleta, au còr deu País Basco nòrd. "Banquièrs” de l'enterpresa las tres purmèras annadas, qu'accèptan de balhar la lèit de las aulhas e de n'estar pagats que sheis o nau mes arron, dab la venta deus hromatges… Ua presa de risc recompensada !
En 1984, la hromatgèra que honha dejà las parets. Enterprenedor visionari, Jean Etxeleku que crea ua enterpresa de construccion metallica suu terrenh au ras. Ua diversificacion plan pensada. Aquesta "dusau teula” que'u va perméter de bastir las navèras motoèras deu parçan e d'apitar ua cordèra basca deu hromatge. Que comercializa tanben molhederas e tancs de lèit.


… Un engagement pour le territoire

En 2001, Peio Etxeleku, rejoint son père et donne un second souffle à l'entreprise. L’équipe insuffle des idées neuves et la volonté de développer une gamme de produits « made in Pays Basque ». Elle se mobilise pour dynamiser l’économie locale et créer des emplois durables. Les chantiers se multiplient pour améliorer la qualité des fromages - collecte du lait, recherche & développement, techniques d’affinage, AOP Ossau-Iraty au lait cru, Bio… et faire d’Agour un « incontournable », une marque présente chez les crémiers-fromagers, en grandes surfaces et sur les tables des restaurants…

Nouvelle dimension en 2009… Le site d'Hélette, devenu trop exigu, s’offre une « petite sœur » : la fromagerie écologique (Haute Qualité Environnementale) d’Irati, à Mendive pour faire des petites séries, créer des nouveaux fromages et démarrer une gamme de glaces. Les deux fromageries emploient une quarantaine de salariés.